zaterdag, 2 mei 2015 - Reisverslag uit Berkel-Enschot, Nederland van Linda - WaarBenJij.nu zaterdag, 2 mei 2015 - Reisverslag uit Berkel-Enschot, Nederland van Linda - WaarBenJij.nu

zaterdag, 2 mei 2015

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

02 Mei 2015 | Nederland, Berkel-Enschot

Vertrokken om half 8 met een klein zonnetje en uitgezwaaid door de buurtjes. Dat kon al niet beter. Al dacht ik wel de eerste honderd meter: sakkerloot, wat een zware tassen. Een 2e geluk was dat de liften werkten bij de voetgangerstunnel. Verder door het mooie Antwerpen. De verplichte zoetekoek konden we pas scoren in Schoten, maar het was de moeite. De weg vervolgde over mooi asfalt langs een kanaal zonder naam. Met af en toe een inham voor woonboten. De sluisjes hadden pakkende namen als: sluis 2, sluis 3 etc. Verder door het bos met zandpaden. Een mooi wandelgebied dus dat ook maar af en toe gedaan. Terug in Nederland over het Belse lijntje, leuk fietsen tot onder Tilburg. We slapen in Berkel-enschot. Pascal kwam Anne halen, die is terug naar huis, Poekie pesten. De kop is eraf met al een mooie dag, goed weer, afwisselende omgeving en prettig gezelschap.

• 02 Mei 2015 - 20:19

Carla:

Ah, dat is een goede start van jullie tocht!

• 02 Mei 2015 - 23:15

Ingrid:

Awel, een hele goede start. Rustig weer, een lekkere Belse koek, en daarna naar het mooie Brabantse land. Goed toeven daar.
    Wij waren vandaag ook nog in Antwerpen maar ja, jullie vogels waren dan wel al gevlogen.
    Succes voor morgen
    Groetjes uit Steen

• 03 Mei 2015 - 08:54

Camiel:

Nieuwsgierig als ik ben, toch eens kijken of ik dat kanaal kan vinden. Het is vermoedelijk het kanaal Dessel-Turnhout-Schoten. Er zijn sluizen t/m no 10. Volgens fietsknooppunten net lopen de routes 20-41-40-69 enz. langs dit kanaal. Er zijn in Belgie veel slechte wegen MAAR langs rivieren en kanalen zijn ze dikwijls zeer goed.

gr C&L

• 03 Mei 2015 - 11:15

Nicole:

Dat is al een mooi verslag en het is nog maar de 1e dag. Dat belooft wat!
    Veel moois op komst. We blijven het zeker volgen.
    Succes.

Groetjes,
    Nicole

• 04 Mei 2015 - 10:29

Ann Verachter:

He Linda,
    Dat kanaal waar je zaterdag langs reed is het Kempisch kanaal dat van Schoten tot Dessel gaat. Waar je het Bels lijntje opgegaan bent dat is in Turnhout (mijn geboortestad).

Ik heb overigens een mantra voor jullie... voor als het wat minder gaat:
    Gister ging het goed,
    vandaag moet het beter,
    alweer een kilometer.

succes en ik volg jullie via je reisverslag als het ware 'op de voet'

grtjes
    Ann

• 12 Mei 2015 - 08:23

Judith:

Berkel-Enschot, daar heb ik nog 2 jaar gewoond Linda. Wat leuk !