zondag 24 mei 2015 - Reisverslag uit Liepāja, Letland van Linda - WaarBenJij.nu zondag 24 mei 2015 - Reisverslag uit Liepāja, Letland van Linda - WaarBenJij.nu

zondag 24 mei 2015

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

24 Mei 2015 | Letland, Liepāja

Eerst nog even een rondje door de oude stad van Klaipeda gewandeld. Een havenstad maar wel een propere. Onder een strak blauwe hemel met een zonnetje begonnen aan ons zondagritje. Want zo voelde het toch zeker voor de middag. Over mooie fietspaden langs de kust door de pijnboom bossen, af en toe een toeristenplaats. Net van Breskens naar het Zwin. Nog even van het paadje om een uitzicht punt te bezoeken. Hier bood een hardloopster spontaan aan een foto te maken. Dit zegt iets over de mensen hier, ze zijn meer open, ze groeten en spreken Engels. Dit vakantie gevoel hielden we vol tot de volgende grens: Letland. Onbemand dus makkelijk, ook euro dus makkelijk. Een lange vlakke weg naar Liepaja. 57 kilometer. Klinkt saai. Was het ook. Maar niet klagen al kon het asfalt beter. De zon scheen, matige zijwind en het was zondag. Eerst nog stukken bos later landbouw. Op een gegeven moment hoorde ik parallel aan ons geritsel voor een tijdje. Ik dacht aan herten of misschien wel een eland. Maar Robbie riep:gas, gas. Dus de sokken erin. Het bleek een hele grote hond te zijn geweest die doorgang zocht in de struiken om bij ons te komen. Om te bekomen van de schrik zijn we bij de eerste gelegenheid op deze weg gestopt voor koffie met taart en fruit. Na deze suikerboost leek het asfalt beter en de wind meer in de rug. Hotel in Liepaja, veel houten huizen in diverse stadia, veel leegstand maar ook brede straten met statige huizen.

• 24 Mei 2015 - 20:12

Nicole:

Ik liep een paar dagen achter met verslagen te lezen. Jullie gaan echt goed vooruit
    Wat hebben jullie al veel meegemaakt en gezien zeg!
    En dan vandaag die hond... gelukkig dat Robbie het op tijd door had , dat had helemaal anders af kunnen lopen.
    Veel plezier nog.
    groetjes,
    Nicole

• 24 Mei 2015 - 22:05

Ingrid:

Wat een leuk verhaal. Vooral die van "sokken er in".
    Vandaag veel aan jullie gedacht. Ook wij op het stalen ros ( en heel veel,anderen dachten daar net zo over) en een mooie toer door het Belgische landschap gereden. Ook wij naar de bakker om een echte Belse Papkoek. Lekker
    Onze teller stond bij thuiskomst op 100 km. Dat doen jullie dus al 3 weken, petje af hoor.
    We kregen wel even zin om volgend jaar hopelijk een meerdaagse toer te rijden.
    Zou wel heel leuk zijn.
    Groetjes Ingrid

• 25 Mei 2015 - 09:14

Camiel:

Ge gao mij toch nie wijsmaoken da Robby bang is van un ondtjen.

Als ik het zo lees lijkt het of Litouwen en Letland de infrastructuur (oe zegt tij da jong) beter op orde hebben dan Polen en dat stukje Rusland.
    Komen jullie ook in Talinn Estland. Daar kan ik weer over meepraten. Ben benieuwd.

gr C&L