donderdag 28 mei 2015 - Reisverslag uit Salacgrīva, Letland van Linda - WaarBenJij.nu donderdag 28 mei 2015 - Reisverslag uit Salacgrīva, Letland van Linda - WaarBenJij.nu

donderdag 28 mei 2015

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

28 Mei 2015 | Letland, Salacgrīva

Met stralend weer vertrokken uit het mooie Riga. Door een mooi park in de buurt van de ZOO. Nieuw routeboekje en een track die er niet echt bij hoort dus oppassen geblazen. We zouden over de A1 moeten. Inderdaad een snelweg. In het boekje staat wel dat je er nu nog mag fietsen, mocht dit veranderen vanwege Europese richtlijnen..... Ja, dan moet je de trein maar nemen. Beam me up Scottie. Maar goed er was een vluchtstrook van een goede meter met puik asfalt dus we voelden ons veilig. We kwamen nog een vrouwen koppel en een mannen koppel vakantiefietsers tegen. Helaas aan de andere kant van de snelweg. Ze zagen er normaal uit.
Temperatuur in de zon was korte mouwen en broek dus ideaal om te fietsen, met matige tegen wind voor de verandering. Helaas werd de vluchtstrook steeds smaller en met meer vrachtverkeer niet leuker. We waren blij dat we eraf mochten. Wat volgens t boekje goed berijdbare bosweg zou moeten zijn bleek 10 kilometer zand pad, dus meer dan een uur krauwen. Anders kan ik het niet noemen. Dus al met al een zware fietsdag maar met een leuke beloning. Een mooi hotel met ruim balkon dat nu dus vol hangt met was.
Morgen zien we weer wel, op naar het volgende land.

• 28 Mei 2015 - 20:00

Ingrid:

Oppassen he op die snelwegen! Snelheidsduivels.
    En uh...... Het komt in zicht he? Op de kaart dan toch he.

• 28 Mei 2015 - 20:40

Jacqueline En Loek:

Ja, het eindpunt is inderdaad in zicht op de kaart. Wat gaat dat toch snel. Succes met de route zonder de Garmin. Jammer dat het niet overeenkomt. Misschien later wel weer. Leuk dat je gisteren Elanden hebt gezien.

• 29 Mei 2015 - 08:24

Camiel:

Nu ik jullie zo volg op die kaarten is het net of ik weer op de lagere school zit en aardrijkskunde les krijg.
    Het is nu alleen minder afstandelijk. Je kunt nu ook zien dat Lamswaarde en omstreken niet persee het belangrijkste stukje van de wereld is. ALHOEWEL???

Wie had er nu ooit gehoord van Salacgriva waar nonkel WIKIPEDIA ook nog een paar mooie foto's van heeft.
    Alexandra van Tom, richt op deze manier je aardrijkskunde lessen in, of krijgen ze op lagere school geen aardrijkskunde meer?
    Ge weet ne buitenstaander e makkelijk lullen.

Aan fietspaden geven ze het daar nog niet uit begrijp ik.
    Toch nog iets waar wij goed in mee kunnen.

gr C&L