dinsdag, 26 mei 2015 - Reisverslag uit Tukums, Letland van Linda - WaarBenJij.nu dinsdag, 26 mei 2015 - Reisverslag uit Tukums, Letland van Linda - WaarBenJij.nu

dinsdag, 26 mei 2015

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

26 Mei 2015 | Letland, Tukums

Zo lekker het weer gisteren was zo bewolkt was het vanochtend. Dat gingen we niet droog houden dus toch maar even hotel geboekt, dan weet je waar je naar toe moet. Droog vertrokken gelukkig en de temperatuur was goed. Track boekje en garmin kwamen weer overeen. We vertrokken over de p120, veel gemengde bossen hier en heuvelachtig. Herten en veel ooievaars gezien. Vuile ooievaars, volgens de meefietsende Midas Dekkers omdat ze met een nest zitten. Na een uur ging het helaas miezeren, later werd dit gewoon regen. Ook hadden we een stuk ingecalculeerde snelweg. Ook al ben je voorbereid het blijft vervelend en vermoeiend, toch zeker in de regen. Maar goed, nog een grappig dorpje met een pleintje met allemaal poppen. Van een halve meter tot levensecht. Iemand was creatief geweest. In Tukums naar ons hotel gefietst. Het bleken kamers boven een ijshockey hal. ☺Het weer is nu uitgehelderd dus toch nog maar rondje gedaan anders slaap ik om half 8 al. Morgen nog stukje naar Riga en daar ook al een hotel geboekt in binnenstad. Gelukkig geven ze goed weer af. Daarna verlaten we even (1000 kilometer) de R1 en volgen de Oostzee kust route via Tallinn.

• 26 Mei 2015 - 21:34

Ingrid:

Ik ga niet meer zeggen dat jullie mooi weer hebben want prompt regent het de volgende dag.
    Jullie blijven de kustlijn volgen tot Talinn neem ik aan.
    Beetje zuiden wind zou goed uitkomen.
    Ben nieuwsgierig hoe Riga is.
    Tot morgen. Groetjes Ingrid

• 27 Mei 2015 - 11:03

Camiel:

De verslagen komen vlot door.
    Met het internet is daar ook niets mis mee blijkt.
    Als ik bij nonkel WIKIPEDIA op bezoek ga valt mij op dat hij meer Engels gaat gebruiken om wat uit te leggen over Letland.

Het gebied waar je morgen door gaat fietsen lijkt mij heel mooi en misschien wel avontuurlijk.

gr C&L

• 27 Mei 2015 - 18:56

Ilse:

Hey,

Riga is een prachtige stad me hele bijzondere gebouwen.
    Nieuwsgierig of jullie hiervan ook onder de indruk zijn.
    Het moet echt de moeite waard zijn

grtz Ilse