zondag 17 mei 2015 - Reisverslag uit Koronowo, Polen van Linda - WaarBenJij.nu zondag 17 mei 2015 - Reisverslag uit Koronowo, Polen van Linda - WaarBenJij.nu

zondag 17 mei 2015

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

17 Mei 2015 | Polen, Koronowo

Het hotel bleek vol met militairen te zitten. Van een paar land verdedigers hoorden we dat er verder op een NAVO oefening was. Robbie heeft nog wel even naar de tentjes van vroeger gevraagd. Vanmorgen bewolkt en koud, zodra er de zon bij kwam warm maar met de koude wind dus zweten en bevriezen met de jas aan. Elk dorpje hier heeft een Sklep, een dorps winkel vol dagelijkse levensbehoeften. Voor ons is dat brood voor sommige bier. Alle dagen zijn ze open dus eerst de reserve aangevuld. Er zijn nl weinig overnachtingsplaatsen op dit stuk. Ook was er een druk stuk weg met vrachtverkeer en omdat we15 mei nog niet zijn vergeten wilden we dat graag op zondag gedaan hebben. We gingen als een speer. Wind in de rug mooie afdalingen over eindelijk eens goed asfalt. Dat is toch simpel fietsers geluk. Polen is blijkbaar het appel land van de EU en nu dan ook appelbomen gezien. Ook voor het eerst: koeien en paarden. Al een heel land zie je strobalen. Ik vroeg me al af wat ze daar mee deden. Ook weer vossen en kraanvogels gespot. Bakstenen huizen zie je hier niet veel. De meeste zijn gepleisterd en dan in de meest onmogelijke kleuren geverfd. We hebben bijna alles al gezien. Robbie ziet er mogelijkheden in, snel doorfietsen. In koronowo hebben we een Zimmer frei gevonden. Het is zoals het klinkt.

• 17 Mei 2015 - 22:54

Jacqueline:

Wel heel speciaal wat jullie nu allemaal meemaken. Een hotel vol militairen. En het is genieten op de fiets met de wind in de rug. Ik zou zo een eindje mee willen rijden. Het inderdaad zo, dat waar je ook komt, de huizenbouw zo bepalend is voor een streek of land. Hoeveel km hebben jullie al afgelegd?
    Gr.

• 18 Mei 2015 - 11:24

Camiel:

Als ik het goed begrijp wil Robby in Polen gaan klussen.
    OMGEKEERDE WERELD lijkt mij.

Aan deskundige Lenie gevraagd waar die stroobalen voor zijn.
    Is het wel stroo?? Zou het geen hooi kunnen zijn, dan is het eten voor het vee.
    Vroeger ging er ook veel stroo naar de tuinbouw, nu niet meer.
    Het kan gewoon zijn om de varkens een lekker bed te geven.
    Als er veel balen liggen zal de prijs wel slecht zijn.
    Kunnen ze hier de prijs nog wat komen bederven.

Aldus onze landbouw deskundige.

gr C&L