dinsdag, 12 mei 2015 - Reisverslag uit Potsdam, Duitsland van Linda - WaarBenJij.nu dinsdag, 12 mei 2015 - Reisverslag uit Potsdam, Duitsland van Linda - WaarBenJij.nu

dinsdag, 12 mei 2015

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

12 Mei 2015 | Duitsland, Potsdam

Het was een goede geest. We wilden op tijd weg want ze voorspelden onweer voor de achtermiddag. Maar ja, dan zetten ze daar een ontbijt klaar met gerookte zalm, salade caprese, verse ananas en dergelijke. Je kunt ze daar toch niet mee laten zitten he. Dus ons best gedaan. De temperatuur was ideaal om te fietsen,gelijk in de korte broek en mouwen. Het landschap heuvelt veel meer nu. Lekker heuvelen. En verder in de eindeloze bossen over goede pad deze keer. Das genieten. We hebben nog een steenmarter gezien (volgens Robbie, ik dacht dat het een mislukte kat was), een mooie vos en rode wouwen. Zo'n helmcamera zou nog iets zijn. Ik zou er gisteren al gemak van hebben gehad. Op een gegeven moment vroeg Robbie: heb je die alpaca s gezien? Euh, dat bord alpaca café had ik gezien. Blijkbaar stonden er ook echte...op aaiafstand.....met kleintjes. Had ik dat toch mooi op dat filmpje kunnen zien. Ach ik heb nog met zoon apparaat in mijn handen gestaan maar een trekkersgezegde: wat je thuislaat is je eerste winst speelde door mijn hoofd. Verder staat mijn helm regelmatig op kermisstand en dan krijgen jullie een zere nek van t kijken, da willem niet ih. Flink doorgefietst zodat we veilig in Potsdam aankwamen. Een pension gevonden en te voet op pad naar Sanssouci en Brandenburg Tor. Daar in de buurt wast gegeten en terug naar het pension met zijn grote kamers. Nu luisteren we gezellig naar het onweer. Om met C. uit T. Te spreken: onzen lieven heer was weer mee zijn onozelaers.

  • 12 Mei 2015 - 19:22

    Rudie:

    Potsdam leuk stadje. er staan daar ook nog Hollandse huisje als ik me goed herinner. en je moet daar zeker de Schwarzwalderkirsch taart eten.

  • 12 Mei 2015 - 21:42

    Ingrid:

    Amai zeg, wat een ontbijt, daar kun je wel een eindje op fietsen.
    Goed opletten he Linda, niet alleen naar cafe's zoeken he.
    Gelukkig weer voor het slechte weer binnen. Dat doen jullie goed.
    Groetjes
    Ingrid

  • 13 Mei 2015 - 11:20

    Camiel:

    Als ik dit lees ben ik weer jaloers.
    Gr. C&L

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 65264

Voorgaande reizen:

22 April 2016 - 22 Juni 2016

Op de fiets naar Lissabon

02 Mei 2015 - 17 Juni 2015

Op de fiets naar St. Petersburg

01 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Fietsen door Engeland en Frankrijk

09 Mei 2013 - 12 Juni 2013

Op de fiets naar Santiago

Landen bezocht: