woensdag, 6 mei 2015 - Reisverslag uit Verl, Duitsland van Linda - WaarBenJij.nu woensdag, 6 mei 2015 - Reisverslag uit Verl, Duitsland van Linda - WaarBenJij.nu

woensdag, 6 mei 2015

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

06 Mei 2015 | Duitsland, Verl

Na een vroeg ontbijt in de mensa, waar we nu behoorlijk uit de toon vielen, op de fiets op weg naar de route terug. Het weer was een stuk frisser dan gisteren, maar helder en droog. De wind was stevig en 60 kilometer hadden we hem in de rug, 15 kilometer tegen en de rest is door zigzaggen in bossen onbelangrijk. Het noodweer van gisteren had voor heel wat takjes op de weg gezorgd. Ik heb er over veel gereden, dat ging goed. Het was iets vlakker dan gisteren had ik t idee. Wel weer veel gemengd bos en asperge velden. Steeds meer vakwerkhuizen, mooi hoor. Leuke stadjes zoals Rheda met 3 schoepenraden. Een hotel gevonden in Verl net voor de bui losbarstte. We hebben t geluk aan ons kont hangen.

• 06 Mei 2015 - 21:36

Ingrid:

Veel aan jullie gedacht vandaag. Pittige buien hadden we hier die richting Duitsland trokken.
    Die straffe wind in de rug is wel heel erg lekker.
    Mazzel dat jullie voor de hoosbui binnen waren.
    Tot morgen.

• 07 Mei 2015 - 00:41

Isabelle:

Hey Linda en Rob,

Heel leuk om je verslagen te lezen Linda... Elke dag kom je wel verrassingen tegen precies, maar toch allemaal echt geweldig om te ontdekken...

Ik volg jullie op de voet, euh ik bedoel op de fiets !

doei
    isa

• 07 Mei 2015 - 10:27

Camiel:

Gisteren hadden jullie het ook over mooie kastelen. Toen ik dat las ging bij mij een belletje rinkelen.
    Ik denk in 1997 logeerden wij een paar dagen in Vassen. Rob, Lenie en ik. Wij fietsten daar de op bordjes aangegeven routes. Op een dag dacht Rob dat wij te vroeg klaar zouden zijn. Het was 2 uur en het einde van de route was al in zicht. Onderweg hadden wij een paar keer een bordje gezien met het opschrift KASTELENROUTE. Wij dachten die kunnen wij er nog wel bijdoen. De meeste routes waren zo tussen de 30 en 50 km. Dus de bordjes gevolgd. Op een gegeven moment zaten wij in Duitsland. Wij hadden wel een kaartje maar dat hield op aan de grens. De route liep steeds maar verder naar het oosten. Na rijp beraad (klinkt toch goed) besloten wij de route maar te verlaten. Zeer tegen mijn principes in moesten wij de weg gaan vragen. Het ging toen nog flink regenen ook. Na 120 km waren wij terug in Vassen. Daar informaties ingewonnen over de KASTELENROUTE. Het bleek DE IJSEL_EMS KASTELENROUTE te zijn van ongeveer 550 km.
    Het jaar daarop hebben wij die route gefietst en kwamen wij ook in de buurt van MUNSTER.
    Mooie kastelen maar niet een te bezichtigen.

Als ik de kaart bekijk staan er nu nogal wat bergen te wachten. Zal niet meevallen met die zware tassen.
    Veel kracht gewenst.
    gr C&L

• 07 Mei 2015 - 21:03

Carla Kindt:

Hoi Linda en Robbie,

Heb aan jullie gedacht met de regen en de wind. Maar jullie hebben geluk gehad.
    Nog veel plezier!

Gr.Carla