Zondag 31 mei 2015 - Reisverslag uit Haapsalu, Estland van Linda - WaarBenJij.nu Zondag 31 mei 2015 - Reisverslag uit Haapsalu, Estland van Linda - WaarBenJij.nu

Zondag 31 mei 2015

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

31 Mei 2015 | Estland, Haapsalu

In ons hutje viel het echt op dat het niet meer echt donker wordt. De witte nachten komen er aan. Vroeg op pad naar der volgende boot, veels te vroeg dus op tijd. Op de ferry kwam een meneer een praatje maken en had een goede tip voor een route op het volgende eiland. Na een kwartier kwam hij vertellen waar we op het vasteland op de trein kunnen stappen. Hij snaspt het niet helemaal. We zouden zijn route advies opvolgen maar het weer sloeg om en donkere buien omringden ons. Snel naar de volgende boot die we net misten, maar geen punt dit gaf ons mogelijkheid een hotel voor vanavond te zoeken. We gaan dus zo naar Haapsalu, recht naar het hotel. Vreemde dag met al die wacht- en vaaruren.
Als Oost- Zeeuwsvlaming heb ik altijd neiging om op een ferry soep te bestellen. Gisteren dus gevraagd naar jertesoep. Die hadden ze niet, wel kuldgyfamiesuppe. Daar kunnen de gebroeders H. nog wat van leren.

• 31 Mei 2015 - 15:18

Ingrid:

Amai, oeke soep is da? zit vast veel in anders had het niet zo'n lange naam.
    Gaan jullie bewust naar die eilanden toe of is er geen andere route? Of lopen jullie te vroeg op het schema? Ik bedoel fietsen vaneigen he
    Groetjes vanuit een koud en St Jansteen.

• 01 Juni 2015 - 15:15

Camiel:

Van die suppe met die lange naam heeft mijn tante nog nooit gehoord. Ze zei wel dat suppen een nieuwe vorm van surfen is. Daar had ik niet om gevraagd. Wie zijn de gebr. H eigenlijk??
    Dat Haapsalu is volgens mijn nonkel ook een kuuroord. Tsjaikovski heeft er nog aan zijn pianoconcerten gewerkt.
    Dat wisten jullie natuurlijk allemaal al.
    Begint al op te schieten als de kaart een beetje klopt.

gr C&L