woensdag 27 mei 2015 - Reisverslag uit Riga, Letland van Linda - WaarBenJij.nu woensdag 27 mei 2015 - Reisverslag uit Riga, Letland van Linda - WaarBenJij.nu

woensdag 27 mei 2015

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

27 Mei 2015 | Letland, Riga

Droog hoera en ook de wolken verdwenen langzaam boven de sporthal. Op naar Riga. Eerst nog door een mooi natuurgebied naar de kust.En daar zag ik ze staan. Twee mooie gezond glanzende met hun lelijke karakteristieke koppen......elanden!
Ik zei tegen Robbie: kijk! en dat was genoeg voor hen om zich om te draaien en te verdwijnen. Maar we hadden ze gezien en bewonderd. Tot aan Jurmala heb ik met een grote grijns gefietst. Dit maakt fietsen zo bijzonder. In Jurmala, het Wassenaar van Letland, werden we nog aangehouden door een Letse vakantie fietser. Hij was volbepakt en op onze vraag waneer hij gestart was kregen we het antwoord: nog maar net. Op onze volgende vraag naar zijn bestemming zei hij dat hij nu naar huis ging. We hopen om te douchen.
Net na de middag waren we in Riga, gelijk naar ons hotel in de oude binnenstad, een douche en er op uit. Riga is echt leuk. Er staan communistische blokken naast mooi opgeknapte oude gebouwen en wat Jugendstil ertussen om het spannend te houden. Ik zie er na al tegenop om de vele foto's te sorteren. Ook veel hippe clubs en dito mensen, we zijn dus op onze plaats

  • 27 Mei 2015 - 21:43

    Jolanda:

    Linda, jullie gaan echt als een speer richting St Petersburg. Weet je zeker dat er niks in die fietsen is ingebouwd tijdens de laatste beurt? Superleuk om de verhalen te lezen en jullie te volgen. Succes nog en geniet er nog van! groetjes Jolanda

  • 27 Mei 2015 - 22:19

    Ingrid:

    Super Linda en Robbie, elanden gezien. Lijkt me echt gaaf!
    Groetjes ingrid

  • 28 Mei 2015 - 10:37

    Camiel:

    Volgens nonkel WIKIPEDIA vermindert het aantal inwoners van Riga constant, nu ongeveer 700.000 is 900.000 geweest.
    Dat maakt Riga dus bijzonder, de meeste steden worden altijd maar groter. Verstandige mensen daar.
    Hij heeft mij ook prachtige foto's laten zien. Ik ben al nieuwsgierig naar die van jullie.

    Die elanden vind ik lelijke beesten, zou ik geen moeite voor doen.

    gr. C&L

  • 28 Mei 2015 - 13:43

    Lonny:

    Ik moet mijn best doen om bij te blijven, jullie gaan als een speer! Leuk om zo jullie reis mee te beleven, het lijkt wel of ik achterop een stukje mee kan zo ;)
    Riga klinkt als een mooie bijzondere stad met al die verschillen.
    En hoe was je avondje op stap in de clubs, ook je oranje vestje aangedaan? ;p
    Veel plezier nog en geniet ervan!!!

    Groetjes, Lonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 65264

Voorgaande reizen:

22 April 2016 - 22 Juni 2016

Op de fiets naar Lissabon

02 Mei 2015 - 17 Juni 2015

Op de fiets naar St. Petersburg

01 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Fietsen door Engeland en Frankrijk

09 Mei 2013 - 12 Juni 2013

Op de fiets naar Santiago

Landen bezocht: