zaterdag, 23 mei 2015 - Reisverslag uit Klaipėda, Litouwen van Linda - WaarBenJij.nu zaterdag, 23 mei 2015 - Reisverslag uit Klaipėda, Litouwen van Linda - WaarBenJij.nu

zaterdag, 23 mei 2015

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

23 Mei 2015 | Litouwen, Klaipėda

Vanmorgen eerst goed ingesmeerd want het beloofde een fijne dag te worden. Matig zijwindje. En ja over die smalle landengte. Zo smal bleek het niet te zijn. Het is een nationaal park met bossen waar vossen, wilde varkens en elanden hun habitat hebben. Het asfalt bleek goed dus als een uil op de fiets. Een vos hebben we gezien. Een eland zochten we. Je zou denken, zo'n groot beest dat kan zich toch niet zo goed verstoppen. Maar dat kon hij dus wel. Wie zich 's middags ook verstopte was helaas de zon. Weer het circus van de douane halverwege en dan Litouwen. We kwamen gelijk in een recreatie gebied met Scandinavische trekjes. Wat we hier ook zagen was houtsnijkunst. We hebben er van genoten in OostDuitsland, het gemist in Polen en niet verwacht in Rusland. Maar gelukkig zie je het hier weer volop. We gingen hier verder over een fietspad, toch zeker op het begin een mooi en druk. De landengte in de breedte doorkruist en verder langs de duinen. Natuurlijk er eens over om naar de Oostzee te kijken. Prachtige witte verlaten stranden met helaas een dode zeehond/leeuw/koe dier in de branding. De laatste 10 kilometer nog een miezerbui gehad en dan sta je toch te bibberen op de veerboot naar Klaipeda. Morgen weer zon.

• 25 Mei 2015 - 09:05

Camiel:

Eergisteren, dus zaterdag was het songfestival. Eigenaardig, zingt of springt er iemand mee uit Litouwen. Nu jullie daar fietsen lijkt dat ineens dichterbij en vertrouwder.
    De tegenstanders van Europa zouden ze op een dag zo eens een paar keer langs douaneposten moeten sturen. Misschien verandert hun oordeel een beetje.
    Het weer lijkt toch een beetje op het weer hier. Zitten jullie echt wel in Litouwen.
    Dat binnenwater volgens de kaart, curonialagoon, is toch wel geweldig groot. Er wordt zelfs een fietsreis aangeboden waarvan de route rond de plas loopt aldus tante google.

gr C&L