maandag 4 mei 2015 - Reisverslag uit Stadtlohn, Duitsland van Linda - WaarBenJij.nu maandag 4 mei 2015 - Reisverslag uit Stadtlohn, Duitsland van Linda - WaarBenJij.nu

maandag 4 mei 2015

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

04 Mei 2015 | Duitsland, Stadtlohn

Weer om half 9 op de fiets maar wel al gelijk in de korte broek hoewel t bewolkt was. We zaten vrij snel op onze echte route voor de volgende duizenden kilometers, de R1. Het was van alles wat. Asfalt, grind, bospad (berijdbaar). Bij een mooi kasteel, waar net de kasteelvrouwe de vuilcontainer van straat haalde, hadden we even een stop. Nu moet je weten dat we op al onze linker tassen een sticker hebbend: fier op Zeeuws Vlaanderen. Ik heb een chapoupuken op mijn hoofd van Zeeuws Vlaanderen en een Zeeuws vlagje bij mijn achterlicht. Er staan nog 2 fietsers. De oudste komt op me af:"en waor uit zeeuwsvlaonderen precies kom de gulder?" bleek dat die meneer uit iezendieke kwam. Hij zag mijn Poolse woorden op mijn stuurtas. Hij was daar al verschillende keren geweest dus hebben we even geprobeerd. Mmm, ik ga maar oefenen op lief en onnozel lachen. Ondertussen kwam er nog een jong stel vakantie fietsers bij met volle bepakking. Zij waren aan t oefenen voor Santiago. Maar wat denk je.... Ze kwamen uit Axel. Na een gezellige klets weer verder. We volgden dikwijls de midden Nederland route en kwamen dus veel vakantie fietsers tegen die een korte vakantie benutten. Vriendelijke begroetingen, mensen aangestoken met hetzelfde virus. Langs de mooie natuurlijke rivieren die deze streek rijk is en landelijk gebied met grote boerderijen, veel insecten dus ook. Met de wind in de rug en de zon op de bol Duitsland binnen. In Vreden bij een lekkere kaffee und kuchen beslist dat we nog wat door gingen, het weer was zo lekker. Gezien dat er een hotel was net voorbij stadtlohn dus daar maar naar toe. Helaas bleek het adres een heel gebied dus niet goed. Maar daar kwamen we pas achter toen we er waren. Na gevraagd en dus maar terug. Hotel gevonden hoor en wel in Buren. Goed dat t lekker weer is anders ist niet goe voor de moraal. Dank je wel volgers voor de naam van het kanaal, weten we dat ook weer.

  • 04 Mei 2015 - 21:16

    Ingrid:

    Leuk die ontmoetingen met ander fanaten. En dan nog uit eigen omgeving. Leuk!
    En uh dat te ver rijden voor een hotel is in deze omstandigheden nog te pruimen maar ik kan me andere situaties voorstellen.
    We volgen jullie op de landkaart. Leutig!
    Groetjes wij van steen

  • 05 Mei 2015 - 09:03

    Camiel:

    Dat je daar mensen tegenkomt uit de streek lijk mij leutig.
    Betekent LEUK hetzelfde als LEUTIG ??
    Het tweede lijkt mij veel echter, zal wel aan mijn leeftijd liggen.

    Gisteravond bij dodenherdenking al die verschrikkelijke verhalen.
    En nu ruim 70 jaar later fietsen hele volksstammen lekker gezellig naar het oosten, 70 jaar is eigenlijk niks. Toen was de trein naar het oosten het einde van je leven.

    Hoe is het mogelijk dat verstandige mensen heel hun denken en doen aan de inzichten van een of andere VERLICHTE figuur ondergeschikt maken. Voorbeelden in de geschiedenis te veel.

    Ik wou de sfeer niet bederven.
    Vandaag weer lekker een stevige wind in de rug?
    Fietst ze.
    gr C&L

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 65021

Voorgaande reizen:

22 April 2016 - 22 Juni 2016

Op de fiets naar Lissabon

02 Mei 2015 - 17 Juni 2015

Op de fiets naar St. Petersburg

01 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Fietsen door Engeland en Frankrijk

09 Mei 2013 - 12 Juni 2013

Op de fiets naar Santiago

Landen bezocht: