Maandag, 1 juni 2015 - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Linda - WaarBenJij.nu Maandag, 1 juni 2015 - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Linda - WaarBenJij.nu

Maandag, 1 juni 2015

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

01 Juni 2015 | Estland, Tallinn

Ela, dat van die soep van gisteren... Ik heb t 2 x gevraagd maar t Estoniaas doet me wat denken aan t Deens of Fins. Niet te verstaan maar soms wel te lezen. Ik durfde niet te vragen of ze t op wou schrijven dus ik geef t fonetisch.
Vanmorgen in het hotel nog een praatje gehad met een Duits fietspaar. Ze fietsten dezelfde route, in de Baltische staten de 1 of de 10. Deze routes lopen gelijk en zijn verrassend goed aangegeven. Zij volgen echter nauwkeurig en hebben alle slaapplaatsen al vastgelegd. Wij wijken nogal eens af. Zo ook vandaag. Een afkorting naar Tallinn. Eerst volgens het boekje en dan verder op weg 17, mits die goed zou zijn. En dat was hij. Goed asfalt door natuurgebied en rustig. We zagen eerst een marter en later jawel hoor, aan de kant van de weg, een eland. Van een kleinere soort dan de vorige keer, maar onmiskenbaar. Zonder bruuske bewegingen verder gefietst en mijn fototoestel uit mijn stuurtas genomen. Zonder zoeken of inzoomen blind foto's gemaakt. We hebben hem goed gezien voor hij op de vlucht ging. Of dat ook voor jullie geld zie ik thuis wel achter de computer.
De wind was ondertussen goed aangewakkerd en de temperatuur naar boven. Zodra we de bossen uitkwamen en het drukker werd op de weg merkten we het goed. Rukwinden tot windkracht 6. Meestal mee of zij.
Gezandstraald aangekomen bij ons hotel in Tallinn. Dit hebben we gisterenavond geboekt voor 2 nachten. Na een nodige douche eerst een rondje in de buurt. Het had blijkbaar net geregend, dus het benauwde is weer uit de lucht. Het weer is onvoorspelbaar. Morgen Tallinn verkennen.

  • 01 Juni 2015 - 19:41

    Ingrid:

    Wat gaat het snel !!!!!!
    Nog even en jullie zijn er.
    Mooi hoor.
    En die eland staat hopelijk goed op de foto.
    Een beetje eland is toch ijdel zeker.
    Tot morgen. Ben weer al nieuwsgierig naar Talinn
    Groetjes Ingrid.

  • 01 Juni 2015 - 21:46

    Carla Kindt:

    Jullie gaan echt snel. Leuk om jullie te volgen.

  • 01 Juni 2015 - 22:06

    Carla :

    Windkracht 6 meewind, dat is een makkie

  • 02 Juni 2015 - 08:42

    Camiel:

    Talllinn eindelijk weer eens iets wat mij bekend voorkomt. In 2003 zijn wij daar een paar dagen geweest met een groep schilders. Allemaal BeNers in hun eigen dorp. Mooie gebouwen. Als jullie thuis zijn zal ik mijn foto's ook eens laten zien.
    Jullie vinden het toch altijd wel leutig om contacten te maken met mede avonturiers valt mij op.
    Hier nu,dinsdag, windkracht 7 tis maor daget weet.

    gr C&L

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 64994

Voorgaande reizen:

22 April 2016 - 22 Juni 2016

Op de fiets naar Lissabon

02 Mei 2015 - 17 Juni 2015

Op de fiets naar St. Petersburg

01 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Fietsen door Engeland en Frankrijk

09 Mei 2013 - 12 Juni 2013

Op de fiets naar Santiago

Landen bezocht: